Vesille lasku ja nosto

Vesillelaskut tehdään maanantaisin ja perjantaisin. Vesillelaskujen aloitusaika on klo 18.00.

Nostot tehdään lauantaisin, aloitus klo 9.00.

Varaukset tehdään telakalla olevaan varauskirjaan.

Veneiden nostoihin ja laskuihin on veneen omistajan varattava riittävästi (väh. 2 hlöä) talkooväkeä. Huomaa, että telakkatoimikunnan jäsenet toimivat lähinnä asiantuntijoina.

Rikinosturi on tarkoitettu mastojen nostoa varten. Mastot on siirrettävä välittömästi irroituksen jälkeen omille säilytyspaikoilleen. Maston saa tuoda mastopukeille vasta hieman ennen vesillelaskua. Nostopäivinä rikinosturi varattu ensisijaisesti nostettavien veneiden käyttöön.

Muista, että vesillelaskun jälkeen vene on vietävä pois telakalta ennen seuraavaa vesille-laskukertaa. Syksyllä veneen saa tuoda telakalle vasta omaa nostoa edeltävän nostokerran jälkeen.

Rikinosturin keltaisella merkitty alue ja nostoallas on aina oltava vapaana kiireellistä tarvetta varten.

Telakka- ja vuoromestarit voivat kieltäytyä veneen nostosta tai laskusta mikäli veneen omistajalla on seuran maksuja hoitamatta.