Juniorit

Uutisia

Juniorien kausi 2023 käynnistyy

29.4.2023
Rauman Purjehdusseura ry:n junioreilla on kolme ryhmää kesällä 2023: optikoulu, alkeisjatkoryhmä (uusi) ja kokeneempien ryhmä. Juniorien toiminta tapahtuu Kuuskarissa, osoitteessa Kuuskarintie 76, Rauma. Optikoulu ja alkeisjatkoryhmän purjehduskoulu alkavat kesäkuussa. Kokeneempien ryhmän kausi alkaa toukokuussa (säävaraus).

Lasten purjehduskoulu

JUNIORITOIMINTA

Rauman Purjehdusseuran juniorit harjoittelevat purjehduksen perus- ja kilpailutaitoja.
Harjoittelupaikkana toimii Lahdenaukea ja tukikohtana RPS:n Kuuskarin saari.

Kesällä on kolme ryhmää kesällä 2023: optikoulu, alkeisjatkoryhmä (uusi) ja kokeneempien ryhmä.

Juniorien toiminnan pääpaino on kesäkaudessa. Optikoulussa harjoitellaan purjehduksen perusteita. Optikoulua on järjestetty tiiviskurssina kesäkuun alussa jatkaen viikkoharjoituksia syyskaudella maanantai-iltaisin. Uutena järjestetään alkeisjatkoryhmälle tiiviskurssi kesäkuussa jatkuen syyskaudelle maanatai-iltaisin. Juniorien kokeneempi jatkoryhmä harjoittelee pääsääntöisesti tiistaisin ja torstaisin. Keskiviikkoisin järjestetään kilpailuja. Juhannuksesta elokuuhun alkupuolelle olemme tauolla. Erikseen sovittaessa ohjattuja harjoituksia voidaan järjestää myös heinäkuun alun ja elokuun puolivälin välisenä aikana.

Tietoa junioritoiminnasta saa seuran nettisivuilta, juniorien sähköpostilistaan liittymällä ja junioripäälliköltä (yhteystiedot alempana). Käytemme myös Whatsapp -ryhmää/ryhmiä. RPS:n jollat ovat juniorijäsenten käytettävissä, joten purjehdusharrastuksen aloittamiseen et tarvitse omaa kalustoa. Luvan purjehduksille saa käytyään seuran opti- tai purjehduskoulun. Vanhempien läsnäolo omalla ajalla tapahtuvien purjehdusten aikana on välttämätöntä. Omalla ajalla tapahtuvat purjehdukset tehdään omalla vastuulla. Seuran ohjaaja/moottoriveneet ovat käytettävissä vain erikseen sovittaessa.

Kuuskarin yleisavain sopii myös juniorisuuleihin. Omia avaimia juniorit eivät voi lunastaa.

Lisätietoja:

Toni Kujansuu, Junioripäällikkö