Telakan ohjeet

Portti avautuu sisään ajettaessa seuran avaimella vasemman puolen lukkopesästä tai erikseen lunastettavalla kaukosäätimellä. Numerokoodinäppäimistö on tarkoitettu vain hätätilanteisiin ja koodin saa tarvittaessa soittamalla telakkatoimikunnan tai johtokunnan jäseniltä.

Ulos ajettaessa portti avautuu automaattisesti kun ajaa riittävän lähelle. Polkupyöräilijät ja kävelijät saavat portin auki painonapista ohjauskeskuksen sivusta.

Portissa ei ole erillistä aukipitokytkintä, mutta saat portin pysymään auki laittamalla esim. laudan peittämään turvasilmä.

Sähkökatkon tai muun toimintahäiriön sattuessa ohjeet portin avaamiseen saa telakkamestarilta tai telakkatoimikunnan jäseniltä.

Laiturit. Veneiden säilytys telakan laitureissa sallittua vain telakkamestarin luvalla.

Veneiden nostoluiska on pidettävä vapaana.

Kelkat, trailerit, pukit yms. on oltava telakkatoimikunnan ohjeiden mukaisia ja hyvässä kunnossa. Trailereissa ja kelkoissa tulee olla veneen ja omistajan nimi.

Ulkosäilytyspaikalla veneet on peitettävä huolella ja peitteet on tarkastettava säännöllisesti. Rakennelmia ei saa kiinnittää suulin seiniin. Veneilykaudella suojakatostarvikkeet on oltava siististi pinottuna.

Suuleissa saa säilyttää ainoastaan veneitä ja niihin kuuluvia pukkeja ja trailereita. Suulien etu- ja takaosat on pidettävä vapaana rakennelmista hälytysjärjestelmän toiminnan varmistamiseksi. Suuleista poistuttaessa on valot sammutettava ja hälytysjärjestelmä kytkettävä käyttöön. Veneiden rakentaminen tehdään lämpimässä suulissa.

Hiekkapuhallus, soodapuhallus, painepesu, hitsaus, koneellinen hionta, ruiskumaalaus yms. työt eivät ole sallittuja suulien sisällä. Telakkamestari osoittaa paikan em. töiden tekemiseen telakalla.

Jätekontti on tarkoitettu vain telakalla syntyville jätteille. Jäteöljy, -astiat ja akut on vietävä pois telakalta, esim. kaupungin huoltamaan jätepisteeseen.

Sähköä saa käyttää ainoastaan valaistukseen ja pienien käsityökalujen käyttöön. Lämmitys ja suurten koneiden käyttö on sallittua vain telakkamestarin luvalla. Akkujen latauksesta on oltava merkintä syöttöjohdossa.

Autojen pysäköinti telakalla on tehtävä niin, ettei siitä aiheudu haittaa telakan toiminnalle. Noudata nopeusrajoitusta ja varo pölyn leviämistä  telakalla.

Mastosuuli on tarkoitettu ensisijaisesti ulkosäilytyksessä olevien veneiden mastoille. Laita pienimmät mastot ylös, isommat alas ja saalingit tulee olla irroitetut.

Mastosuulissa säilytetään myös kompressoria. Mastosuulin lukkoon sopii telakan yleisavain.

Painepesuri makeavesisyötöllä on käytettävissä veneiden pohjanpesua varten. Pesuria säilytetään telakkakopissa.

Vesiposti ja WC ovat jäsenten käytettävissä kesäaikana. Molempiin sopii telakan yleisavain.