Telakka

Telakan osoite:

Petäjäksentie 198

26100 Rauma

Veneitten talvitelakointia varten rakennettiin seuralle ensimmäinen telakka Kolmannen Petäjäksen itäkärkeen v. 1956. Kun se jäi Hollmingin laajennuksen alle, siirrettiin seuran telakka nykyiselle paikalleen Toiseen Petäjäkseen, niin että ensimmäisen kerran veneet telakoitiin tänne syksyllä 1980.

Telakalla on 144 suulipaikkaa sekä runsaasti ulkosäilytyspaikkoja. Veneiden korjausta ja rakentamista varten on käytettävissä lämmin suuli. Suulit on varustettu hälytysjärjestelmällä ja alue on vartioitu vartioliikkeen toimesta.

Telakan nosturilla voidaan nostaa jopa 12 t painavat veneet ja siirtää ne traktorin vetämällä trailerilla tai telakan kelkkavaunulla omaan säilytyspaikkaan. Veneiden pesuun on käytettävissä painepesuri.

Mastot nostetaan turvallisesti käsikäyttöisellä rikinosturilla ja siirretään suojaan mastokärryllä joko omaan tai mastosuuliin. Rikinosturiin kuuluu myös turvavaljaat, joita säilytetään mastosuulissa.

Laiturilla on vesipiste ja alueella on useita sähköpisteitä. LIsäksi veneilijöden käytettävissä on paineilmakompressori, hydraulitunkki sekä uppopumppu.

Telakka-alueella on WC.