Juniorien kausi 2023 käynnistyy

Minna Keinänen-Toivola
29.4.2023

Rauman Purjehdusseura ry:n junioreilla on kolme ryhmää kesällä 2023: optikoulu, alkeisjatkoryhmä (uusi) ja kokeneempien ryhmä. Juniorien toiminta tapahtuu Kuuskarissa, osoitteessa Kuuskarintie 76, Rauma. Optikoulu ja alkeisjatkoryhmän purjehduskoulu alkavat kesäkuussa. Kokeneempien ryhmän kausi alkaa toukokuussa (säävaraus).

1) Optikoulu eli purjehduksen alkeiskurssi lapsille. Kurssille osallistuminen ei edellytä ennakko-osaamista. Uimataito on pakollinen ja vähimmäisikä lähtökohtaisesti 8 vuotta. Jollakurssi on osa Suomen Purjehdus- ja Veneily Lasten purjehduskoulua.
Optikoulu järjestetään (7 kertaa) ma-to 5.-8.6. ja ma-ke 12.-14.6.2023 klo 9.00-12.00.
Optikoulun jälkeen harjoitukset jatkuvat maanantaisin klo 17.30-19.00 (ei heinäkuussa).
Hinta: Optikoulu (7 krt): Rauman Purjehdusseura ry:n juniorin liittymismaksu 25 €, vuosimaksu 25 €. Loppukausi (maanantaiharjoitukset) 20 € -> Koko kausi yhteensä 70 €.
Ilmoittautuminen: Lähetä sähköpostia minna.keinanen-toivola@raumanpurjehdusseura.fi lapsen nimi, ikä, huoltajan nimi, puhelinnumero ja sähköpostilla ja maininta ”jollakoulu”.
2) Alkeisjatkoryhmä 1-2 vuotta purjehtineille. Taitotaso: purjehduksen alkeisosaaminen (jollakoulu suoritettuna). Alkeisjatkoryhmän purjehduskoulu järjestetään (7 kertaa) ma-to 5.-8.6. ja ma-ke 12.-14.6.2023 klo 12.30-15.30.
Purjehduskoulun jälkeen alkeisjatkoryhmän harjoitukset jatkuvat maanantaisin klo 17.30-19.00 (ei heinäkuussa).
Hinta: kausimaksu: 40 € (+25 € jäsenmaksu) -> Koko kausi yhteensä 65 eur.
Ilmoittautuminen: Lähetä sähköpostia minna.keinanen-toivola@raumanpurjehdusseura.fi. lapsen nimi, ikä, huoltajan nimi, puhelinnumero ja sähköpostilla ja maininta ”alkeisjatkoryhmä”.
Jollakoululaisten (ja tarvittaessa alkeisjatkoryhmäläisten) on mahdollisuus vuokrata (kausivuokra 10 €) käyttöönsä märkäpuku, märkätossut ja pelastusliivit.
3) Kokeneempien ryhmä vähintään kaksi vuotta purjehtineille.
Harjoitukset tiistaisin ja torstaisin klo 17.30-19.30 (toukokuusta alkaen, säävaraus). Lisäksi keskiviikkoisin mahdollisesti seuran kisoja.
Ilmoittautuminen Nimenhuudossa viimeistään kaksi päivää ennen harjoituksia.
Hinta: Kausimaksu 40 € (+25 € jäsenmaksu) -> koko kausi yhteensä 65 €.
Uudet, kokeneempien ryhmään tulijat sähköpostilla yhteydenotto: minna.keinanen-toivola@raumanpurjehdusseura.fi

Toiminnassa käytetään RPS:n optimistijollia, Zoomeja ja Lasereita ja muuta oheiskalustoa.
Kouluttajat ja apuohjaajat käyttävät vesillä liikuttaessa ohjaaja- ja turvaveneinä kumiveneitä (RIB).
Jollakoululaisille ja alkeisjatkoryhmälle lähetetään tarkemmat ohjeet sähköpostitse.

Minna Keinänen-Toivola, Junioripäällikkö (puh. 0449716676