Kuuskarin ja telakan portit

Esa Laine
18.10.2020

Porttien toiminnan varmistamiseksi muistustus ja ohjeistus oikeaoppisesta käytöstä!

Kuuskarin portti on jälleen saatu toimimaan. Ilmeisesti ainakin osasyynä ongelmiin on ollut vääränlainen käyttö tai jopa ilkivalta.

Ohjeet oikeaoppiseen portin käyttöön löytyvät RPS nettisivuilta Kuuskari ja Telakka sivuilta.

Portit saa avata ulkopuolelta vain avainkytkimellä tai kaukosäätimellä. Sisäpuolelta portit voi avata painonapeilla (Kuuskarissa etäläpuolen kaiteessa, telakalla ohjauskeskuksen peltikaapin sivussa) ellei ajoneuvon lähelle ajaminen aktivoi aukaisua automaattisesti. Lukkopesään sopii seuran avain jonka voi lunastaa Koti-Vakasta 10€ hintaan. Kaukosäätimen voi lunastaa Timo Tammialalta tai Tomi Ojaselta 35€ hintaan.

Numeronäppäimistön koodilla avaus on tarkoitettu vain erityistarpeisiin ja mikäli koodi luovutetaan seuran jäsenen tai vieraan tietoon, on se pidettävä luottamuksella vain omana tietona! Sama koskee myös paviljongin ovikoodia.

Porttien aukipito tapahtuu Kuuskarissa portin sisäpuolella penkereellä kotisataman puolella olevan sähkötolpan takasivun kytkimellä ja telakalla asettamalla lankunpätkä tai muu esine peittämään turvasilmä. Portteja ei saa sitoa tai kiilata auki!

Sähkökatkon tai vikatilanteen sattuessa ohjeet porttien avaamiseen saa Kuuskarin osalta isänniltä ja telakan osalta telakkamestarilta.

Mikäli havaitset porttien toiminnassa vikaa, ilmoita siitä telakkamestarille tai Kuuskarin isännille riippuen kummasta portista on kyse.

Koska Kuuskarin porttia on jo useampaan otteeseen jouduttu korjauttamaan, on johtokunta päättänyt asentaa valvontakameran portille seuran omaisuuden suojaamiseksi ja mahdollisten ilkivallantekijöiden tai murtautujien todentamiseksi.