Lipunlasku päätti purjehduskauden

11.10.2020

Tänä vuonna tilaisuus järjestettiin ulkona aurinkoisessa säässä ja osallistujia oli reilu 50.

RPS:n purjehduskausi 2020 päättyi Kuuskarin paviljongilla ulkona nautittujen munkkikahvien ja kommodorin lyhyen puheen kera.

Poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta jäsenistö on niin matka- kuin kilpapurjehtinutkin ja ainakin yksi SM-mitali on RPS lipun alla purjehdittu. Jesse Kylänpään Finnjolla mestaruuden lisäksi spekuloitiin Xiojian Keinäsen ja gastinsa, Lohjan Purjehtijoiden Kaisa Sinivuoren, sijoitusta 29r luokan SM-sarjassa, jonka viimeinein osakilpailu purjehdittiin lipunlaskun aikaan. Lipunlaskun jälkeen vahvistui että tällä kaudella RPS:n nimissä purjehdittiin myös SM-hopeaa.

Junnurannassa on ollut erittäin aktiivista toimintaa keväästä lähtien ja tämä luo osaltaan hyvää pohjaa tulevillekin mitaleille RPS lipun alla. Aktiivisimpia junnuja palkittiin kiertopalkinnoilla ja lisäksi RPS naiset lahjoittivat kaikille junnupurjehtijoille huomiovärisen keltaisen pipon. Myös ohjaajat saivat omat oranssit päähineet suojaamaan syksyn viimalta.

Perinteen mukaisesti Peku Aallon ampuman kanuunanlaukauksen myötä RPS:n lippu laskeutui tangosta ja purjehduskausi voidaan katsoa virallisesti päättyneeksi. Kuulaita syyspäiviä tulee varmasti vielä ja saariston maisemista kannattaa nauttia jos alus vielä on vesillä.

Kiitän jäsenistöä kuluneesta purjehduskaudesta, aktiivisuudesta seuran tilaisuuksissa ja talkoissa sekä omatoimisesta puurtamisesta RPS toiminnan, kiinteistöjen ja kaluston parissa.

Toivotan kaikille hyvää syksyä ja terveitä päiviä!

Kommodori Esa "Eki" Laine