Koulutussuunnitelma

Seuran koulutukset

Rauman Purjehdusseura järjestää syksyisin, kauden jo päätyttyä, illan, jossa keskitytään veneen ja moottorin tekniikkaan ja huoltoon.

Kevättalvella, ennen kauden alkua, järjestettävässä illassa keskitytään veneen kevätkunnostuksessa ja veneilyssä tarvittaviin taitoihin, kuten rikaukseen, elektronisten laitteiden käyttöön sekä veneilyturvallisuuteen.

Muita koulutuksia, kuten veneilykauden aikana pidettäviä pelastautumisharjoituksia tai veneen käsittelyyn liittyviä koulutuksia, järjestetään tarpeen mukaan.

Seuran vahvuutena on molempien sukupuolten vahva osaaminen, muun muassa veneilykouluttajina. Suunnitteilla on naisille suunnattu purjehduskoulutus, jossa myös kouluttajat ovat pääsääntöisesti naisia.

Suunitteilla on myös veneilijäkurssi, joka toteutetaan Suomen Purjehdus ja Veneilyn uuden oppimisjärjestelmän Campuksen avulla. Siinä tehtävät tehdään netissä. Sisältö vastaa Suomen Navigaatioliiton saaristolaivurikurssia. Tarkoitus on kokoontua yhdessä Kuuskariin aloittamaan kurssia, jatkaa työskentelyä etänä, sitten tarvittaessa pitää yhteisiä palavereja, sekä lopuksi kokoontua yhdessä tenttiin. Kurssin suoritettuaan voi jatkaa venepäällikkökurssille, joka vastaa sisällöltään rannikkolaivurikurssia. Kurssille tarvitset oppikirjan Navigointi 1- Itämeri ja järvet sekä harjoituskartat veneilijäkurssille (Navigointi 1). Kirjan ja kartat voi tilata suoraan SPV:ltä.