RPS:n 140 vuotista historiaa juhlistettiin

10.2.2019

Lauantaina 9.2. kerääntyi 130 seuran jäsentä Poselliin juhlatalvseilaukseen.

Ennen juhlaa kävivät kommodorit ja johtokunnan jäseniä sekä kunniajäseniä kunnioittamassa edesmenneitten kunniakommodorien muistoa kukkalaitteilla. Myös sankarihaudalle laskettiin kukkalaite kiitossanojen kera.

Juhlinta alkoi komeaksi koristellussa Posellissa klo 17.30 kun merisotilas Aino Roslöf kantoi seuran lipun sisään poikasoittokunnan torvikolmikon kajauttaessa komean marssin.

Maittavan buffet illallisen päälle saimme kuulla mainion raumangiälisen juhlapuheen, jossa Eetu Aalto kertoi muun muassa takavuosien purjehduskokemuksista.

Aktiivisia jäseniä muistettiin seuran ansiomerkeillä:

• Pronssinen kiitollisuuden merkki: Markku Halminen, Aki Heino, Lassi Hentonen, Mauri Hirvonen, Saara Hurme, Olli Hyppölä, Jari Järvenpää, Jussi Javanainen, Kalle Knihti, Tomi Ojanen, Mikko Perhe, Johanna Salonen, Markus Savolainen, Jukka Seppälä, Petri Suominen, Timo Tammiala, Mika Toivola, Simo Vidlund ja Eero Ämmälä.
  • Hopeinen kiitollisuuden merkki: Kaija Arvinen, Mika Boström, Kari Jokela, Antti Kokkala, Jarno Koskinen, Leena Kujansuu, Jesse Kylänpää, Ville Lindgren, Veijo Lähtinen, Juha Porkka, Ilkka Pulli, Lauri Ämmälä.
  • Kultainen kiitollisuuden merkki: Ossi Aalto, Seppo Ajanko, Erkki Hirvonen, Esa Laine, Teemu Luovila, Tarmo Ojala, Markku Reivolahti, Hannele Uussaari, Kai Uussaari, Raili Waren, Olle Wilhelmsson ja Kristina Wittfooth.

Lisäksi erityisen pitkäaikaisesta aktiivisuudesta monella eri saralla oli johtokunta päättänyt kiittää Ari Hytöstä seuran kunniamerkillä.

Edellisen kauden suorituksista jaettiin palkintoja seuraavasti:

• Herrasmiespalkinto: Atso Tulosmaa ja Eetu Kanerva
  • Pitkänmatkan perhepurjehtija: Petri Pihlajamaa
  • Pitkänmatkan purjehdus: Markus Savolainen, Juha Häyrinen ja Lassi Hentonen
  • Vuoden valtameripurjehtija: Mikael De Meulder
  • Vuoden avomerisuoritus: Mikael De Meulder
  • Aktiivinen moottoriveneilijä: Simo Vidlund
  • Pikaveneitten palkinto: Ville Lindgren
  • Aktiivinen telakkamies, ”Raumanmeren purjeet”: Olli Hyppölä
  • Vuoden aktiivi: Veikko Mattsson

Teemu Luovilan haastattalemana Markus Savolainen ja Mikael De Meulder kertoivat palkintoihin johtaneiden purjehdustensa käänteistä.

RPS naiset palkitsivat Kaija Arvisen ansioituneena RPS:läisenä naisena Joutsenkannulla. Perusteina muun muassa Kaijan ahkeruus talkoissa ja tapahtumissa ja ettei hän koskaan kieltäydy kun pyydetään apua. Lisäksi hän ehtii myös purjehtia paljon omalla pikku veneellään.

Seuran arvokkain palkinto, Raumam Byts, ojennettiin syyskokouksen päätöksen mukaisesti Aallon perheelle. Eetu, Ulla, Ossi ja Pekka ovat olleet jo vuosia ja vuosikymmieniä erittäin aktiivisesti mukana seuran toiminnassa. Tämä perhe osaa yhtä lailla järjestää hyviä kilpailuja kuin menesyksellä edustaa seuraa kilparadoilla sekä kotivesillä että kauempana. Harvoin on talkoita, joissa ei näkyisi useampaa Aaltoa puuhailemassa puhumattakaan oma-aloitteisesta avusta seuran kaluston huollossa ja kiinteistöjen kunnossapidossa.

Loppuilta sujui tanssilattialla Rauman OKL:n bändin monipuolisen musisoinnin tahdittamana sekä baarin antimista nauttien.

Kiitos kaikille juhlan järjestelyihin osallistuneille sekä erityisesti juhlavieraille erittäin onnistuneesta ja mukavasta illasta!